1. REKLAMACIJE in GARANCIJA

Kupec sme opraviti reklamacijo izdelka na podlagi odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga  ali na podlagi garancije.

  1. Neskladnost blaga

Prodajalec nosi odgovornost za neskladnost blaga, ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga, kot je podrobneje opredeljeno v 71. – 87. členu Zakona o varstvu potrošnikov.

Šteje se, da je blago neskladno, kadar ob izročitvi:

 - stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet,

 - stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo Kupec kupuje, ki pa je bila Prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana,

 - stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,

je Prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Primernost izdelka za normalno rabo se preverja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli izjav o značilnostih blaga, ki jih je Prodajalec ali proizvajalec sporočil z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na samem izdelku.

Kupec mora napako notificirati Prodajalcu v dveh mesecih od odkritja in Prodajalcu omogočiti pregled izdelka.

Ob pogoju pravilne notifikacije sme Kupec od Prodajalca zahtevati:

 - odpravo napake oz. enakega izdelka brez napake,

 - znižanje kupnine v sorazmerju z napako,

 - odstop od pogodbe.

V kolikor se neskladnost pojavi v manj kot v 30 dneh od dobave blaga, lahko Kupec odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

Prodajalec odgovarja le za neskladnost blaga, ki se na blagu pokažejo v dveh letih od prevzema. Za napake, ki se na blagu pokažejo po poteku dveh let od prevzema, Prodajalec ne odgovarja. Če Prodajalec ugotovi, da je za neskladnost blaga odgovoren Kupec, zahtevkom ne ugodi. Prodajalec o Kupčevih zahtevkih iz naslova neskladnosti blaga  odloči najkasneje v osmih dneh.

Postopek uveljavljanja neskladnosti blaga Kupec blago skupaj z obrazcem, računom in natančnim opisom neskladnosti blaga pošlje na naslov: Semenarna Ljubljana d.o.o., PE Skladišče Hoče, Ljubljanska cesta 65, 2311 Hoče. Obrazec lahko Kupec Prodajalcu sporoči tudi preko e-poštnega naslova spletnatrgovina@kalia.si. V kolikor je to mogoče, blago vrnite v originalni embalaži.

Kupec blago pošilja na lastne stroške. Pošiljk z odkupnino Prodajalec ne sprejema. Vseeno v primeru potrjene neskladnosti blaga  Prodajalec Kupcu povrne tudi stroške pošiljanja.

Pravice kupcev so podrobneje urejene v  Obligacijskem zakoniku (OZ) in Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).

  1. Garancija

Blago ima garancijo takrat, ko je to navedeno na garancijskem listu ali računu oz. je obvezna garancija predpisana v pravnem redu Republike Slovenije. V primeru obvezne garancije ima kupec iz naslova garancije zahtevek zgolj do proizvajalca blaga, ne pa tudi do Prodajalca. Kadar je garant Prodajalec, sme Kupec v garancijskem roku od Prodajalca zahtevati brezplačno odpravo napake. Če napake ni mogoče odpraviti ali je Prodajalec ne odpravi v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva vračilo plačanega zneska. Garancijo podrobneje ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).