- PREKLIC NAROČILA oz. PRAVICA DO ODSTOPA OD POGODBE
Pravica do odstopa od nakupa velja zgolj za Potrošnike in jo podrobneje ureja Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-2). Potrošnik ima pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.
Izdelki, ki jih Potrošnik vrne Prodajalcu, morajo biti nepoškodovan in v nespremenjeni količini. Prejetega blaga Kupec ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Opraviti sme le ogled in preizkus prejetega izdelka v obsegu, ki je potreben za ugotovitev dejanskega stanja. Kupec odškodninsko odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
14 dnevni rok prične teči z dnem, ko:
- Potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad blagom;
- Potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih potrošnik naroči v enem naročilu;
- Potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov;
- Potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna.
Kupec nima pravice do odstopa od pogodbe pri naslednjih pogodbah:
- blagu ali storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
- blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
- blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
- opravljanju storitev, če Prodajalec pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
- dobavi zapečatenih avdio- ali video- posnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
- dobavi časopisov, periodičnega tiska ali revij razen pri naročniških pogodbah za dobavo takih publikacij;
- dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
- dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
- dobavi alkoholnih pijač, katerih cena je dogovorjena ob sklenitvi prodajne pogodbe in ki se lahko dostavijo po 30 dneh, njihova dejanska vrednost pa je odvisna od nihanj na trgu, na katera podjetje nima vpliva;
- sklenjenih na javnih dražbah;
- pri katerih je Potrošnik izrecno zahteval obisk podjetja na domu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja. Če podjetje pri takem obisku opravi še dodatne storitve, ki jih potrošnik ni izrecno zahteval, ali dostavi blago, ki ne predstavlja nadomestnih delov, nujno potrebnih za vzdrževanje ali popravilo, ima potrošnik za navedene dodatne storitve in blago pravico do odstopa od pogodbe;
- nastanitvi, ki ni namenjena stalnemu bivanju, prevozu blaga, najemu vozil, pripravi in dostavi hrane, ali storitvah za prosti čas, pri katerih se podjetje zaveže, da bo izpolnilo svojo obveznost ob točno določenem datumu ali v točno določenem roku; dobavi digitalne vsebine, ki se ne dostavi na otipljivem nosilcu podatkov, če se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe.
1.1 Postopek uveljavljanja potrošnikovega odstopa od pogodbe
V roku 14 dni od prevzema blaga lahko potrošnik obvestilo o odstopu predloži ponudniku:
- na obrazcu, ki je dostopen na tej povezavi, ali
- z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe.
Potrošnik pošlje obrazec ali izjavo:
- pisno na naslov naveden na računu
- v elektronski obliki na spletnatrgovina@kalia.si
- prinese v katerokoli poslovalnico Kalia.
Šteje se, da je kupec podal odstopno izjavo pravočasno, če jo poda v roku, določenim za odstop od pogodbe.
Potrošnik je dolžan blago vrniti najkasneje v roku 14 dni od podaje obvestila o odstopu od pogodbe. Blago lahko vrne s pošiljko na naslov, ki je naveden na poštni nalepki. Šteje se, da je Potrošnik pravočasno vrnil blago, če je odposlano pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo pod pogojem, da je Prodajalca o odstopu obvestil v roku 14 dni od prevzema blaga. Kot datum pošiljanja velja datum, ko je pošiljka datirana s strani ponudnika poštnih storitev.
Strošek vračila blaga bremeni Potrošnika, razen v primerih, ko prejme poškodovan ali napačen artikel.
Blago mora biti vrnjeno v originalni embalaži brez vidnih znakov uporabe, nepoškodovan in z originalnimi etiketami. Originalna embalaža mora biti nepoškodovana (brez sledi pakiranja in lepil). Menjave artiklov niso mogoče. Potrošnik mora pošiljki, s katero vrača blago, priložiti tudi:
- račun, ki je bil priložen blagu
- izpolnjen obrazec za odstop od pogodbe (vključno s št. transakcijskega računa, kamor naj bo nakazana kupnina).
1.2 Vračilo kupnine
Potrošniku Prodajalec vrne že plačano kupnino v roku 14 dni od prejema obvestila o odstopu od pogodbe, pri čemer si Prodajalec pridržuje pravico, da zadrži vračilo do dostave vrnjenega blaga oz. dokler Potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal Prodajalcu. V primeru vračila celotnega naročila se Kupcu povrne tudi strošek morebitne poštnine, ki je nastal pri dostavi blaga. Poštnino vračila blaga Prodajalcu, pa krije Kupec sam.
Kupcu se kupnina vrne z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil ob nakupu, razen če kupec izrecno zahteva uporabo drugega plačilnega sredstva in če prodajalec zaradi tega ne nosi nobenih stroškov. V primeru, da je Potrošnik uporabil plačilo po prevzetju, se kupnina vrne na transakcijski račun, ki ga Potrošnik navede na Obvestilu o odstopu od pogodbe.
Niste našli odgovora na svoje vprašanje?
Pošljite nam sporočilo na spletnatrgovina@kalia.si ali pa nas pokličite na številko 01/475 92 23 in z veseljem vam bomo pomagali.